Vad menas med denna illustrarion?


Personen som startat detta, har gjort en otroligt bra grej.
Att försöka hjälpa utsatta barn.
Du kan köpa tröjor, med trycken ovan, för att stoppa barnprostitution.

MEN, jag som chihiuahuaägare tar illa upp av bilden till höger.
Vad menar dem? Varför just en chihuahua med kläder i famnen?

Menar dem att barnet 'drömmer' om en sådan ELLER;
Menar dem att vi borde göra annat för pengarna än att köpa en chihuahua och sedan accesoarer och kläder till den lilla? Tycker dem att vi chihuahuaägare är dåliga människor som lägger pengar på sådant? Isf blir jag otroligt upprörd och arg. Speciellt när jag själv lägger pengar på mina prinsessor, men även lägger pengar på att stödja forskning och liknande. Det är inte bara chihuahuan som är en dyr ras dessutom..

Jag vet inte vad jag skall säga.
Jag blir förvirrad av bilden..

Hur uppfattar du illustrationen ovan?

Edit:
Jag har skrivit en förklaring här.

Kommentarer
Postat av: Sara

Den är som du säger förvirrande?! Varför just en vavva med kläder?! Sjukt..

2008-11-10 @ 21:58:37
URL: http://candis.blogg.se/
Postat av:

Vad är det som säger att chihuahuan är en dyrare ras att ha än någon annan? Visst, de kan kosta ett par /tre-tusen mer, men att "driva" en chihuahua är ju inte dyrare än med någon annan hund..

2008-11-10 @ 22:00:28
URL: http://nadjasidyll.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag uppfattade det mer som "paris hilton" syndromet, att alla köper "lyx"-varor och barnen glöms bort? En riktigt bra idé eftersom man också blir lite illa till mods när man ser bilden, så har den ju gjort sitt budskap.

2008-11-10 @ 22:02:20
URL: http://najalia.blogg.se/
Postat av: G I L R A E N

Jag tror att dom menar att rika människor (paris hilton m.fl) har chihuahuas. Lika så är miss zise zero oftast rika. De där barnen är ju fattiga och lever på gatan. Jag tror att bilden menar att man ska jämna ut skilnaderna så att det inte finns något rikt och fattigt. Liksom en neutral mitt där alla är lika värda.

jaja, detta kanske bara var ordbajs. vad vet jag. Men det är vad jag tänker om bilden.

2008-11-10 @ 22:07:03
URL: http://gilraen.se
Postat av: Louise

Förut var det också smama motiv och då höll han också i en Louis Vuitton väska, kanske har något att göra med att vissa har råd och andra inte. Vet inte ;o

2008-11-10 @ 22:09:15
URL: http://louiselonning.blogg.se/
Postat av: G I L R A E N

Jag tror att dom menar att rika människor (paris hilton m.fl) har chihuahuas. Lika så är miss zise zero oftast rika. De där barnen är ju fattiga och lever på gatan. Jag tror att bilden menar att man ska jämna ut skilnaderna så att det inte finns något rikt och fattigt. Liksom en neutral mitt där alla är lika värda.

jaja, detta kanske bara var ordbajs. vad vet jag. Men det är vad jag tänker om bilden.

2008-11-10 @ 22:19:21
URL: http://gilraen.se
Postat av: [ Stina ]

Lite konstigt tycker jag. Såg det inte förren du sa det. Den passar inte in iallafall. Och jag tycker inte man ska se hunden som en accessoar. Den är ju en levande människa. En vän.

2008-11-10 @ 22:20:46
URL: http://skogens.blogg.se/
Postat av: Sofia

Måste vara paradoxen att många i västvärlden vill vara så smala som möjligt för att det är vårt skönhetsideal att vara nästintill sjukligtsmal (Size zero som man brukar prata om att många modeller är) i västvärlden är det också viktigt att vara snygg (symboliseras av kronan) och vilja ha en viss image (symboliseras av chihuahuan med kläder) Medan man i afrika varje dag har en kamp för att överleva. Bilden är nog tänkt så att man skall tänka efter, och att vi ska uppskatta det vi har här i västvärlden istället för att jaga ytliga ting. Jag dömer ingen som har en chihauhau eller som vill vara smal etc. alla får leva som de vill =)

2008-11-10 @ 22:21:20
Postat av: [ Stina ]

Såg inte det förren du sa det! Men jag tycker inte riktigt bilden går ihop.

2008-11-10 @ 22:21:38
URL: http://skogens.blogg.se/
Postat av: Emma

Stör mig på folk som säger att en chihuhua är accesoarer. Har själv två stycken och de är som vilka hundar som helst (värdmässigt alltså).

Skulle nog inte vilja ha en tshirt med tycket på med det är en fin tanke.

2008-11-10 @ 22:30:47
URL: http://emmajosephina.blogg.se/
Postat av: Maria - Fashion, Fame and Everything in Between

Hmm... vet inte riktigt om det är riktat till chihuahuaägare angående hunden. När jag nu såg bilderna för första gången på din blogg, så tänkte jag direkt på Nicole Richie och Paris Hilton. Accessoarerna och hunden på bilden kanske inte betyder mer än att man ska tänka på just dessa kändisar och dra paralleller kring det liv de lever och det ideal som idag existerar...?

2008-11-10 @ 22:41:57
URL: http://mariamelle.blogspot.com
Postat av: Maria - Fashion, Fame and Everything in Between

Ja, det håller jag med om! :)

2008-11-10 @ 22:50:37
URL: http://mariamelle.blogspot.com
Postat av: Sandra

Min uppfattning är att vi ser de rika men inte de fattiga..
Eller jag vet inte.. Det är förvirrande som sagt..

2008-11-10 @ 23:05:36
URL: http://sandraborggren.blogg.se/
Postat av: Tobias

Hoppas du haft en bra dag!

2008-11-10 @ 23:15:45
URL: http://perspektiw.blogg.se/
Postat av: J o s e f i n

Jag tycker hela bilden är lite förvirrande, inte bara hunden :/

2008-11-10 @ 23:29:47
URL: http://ijosefin.blogg.se/
Postat av: joanna

en chihuahua är billigare än de flesta andra raser, kanske inte direkt i inköp, men senare är de billigare i drift än de flesta andra, om man ränkar med att de äter samma typ av foder vill säga, de är även hyfsat billiga i försäkring osv då det fortfarande är en gaska frisk ras. så en dyr ras, de är de inte!

2008-11-10 @ 23:39:19
URL: http://bumbipower.blogg.se/
Postat av: Inger.

i mina ögon är alla lika mycket värda så vad du menar att en chihuahua är en dyr ras de fatta jag inte riktigt ? .. finns väll fler än chihuahuan som är speciell för att kosta en hel del. har priset någon betydelse? .. är det en bättre hund då eller? .

2008-11-10 @ 23:40:42
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Inger: Du missuppfattar det jag skriver. Jag skriver inte att chihuahuan är bättre än någon annan ras.

Jag undrar ju själv varför det är en chihuahua med på bilden ovan. Varför inte en dyr väska eller annat? Varför just en hund, som dessutom inte borde ses som en accesoar.

2008-11-10 @ 23:47:37
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: Madde

skaparen har sagt i en tidigare intervju att hon har en chihuahua därför att det anses vara en lyxig accesoar och för att man lägger ut mkt pengar på lyxvaror. lite som johanna längre upp menar. Man tänker för mkt på utseende och pengar och lyx än på att det finns barn i världen som skulle bli lika glad för en gammal brödbit som vi blir för en louis vuitton väska typ.

2008-11-11 @ 00:17:22
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: sara

Barnet med kronan ilustrear lyx, på samma sätt som en chiuaha gör.

2008-11-11 @ 07:25:05
URL: http://lilltanten.blogg.se/
Postat av: Alisa

Jag tolkar den som att hon påpekar att man istället för att lägga ned tid, pengar och annat på att köpa saker till sina HUNDAR (inte bara chihuahor enligt mig)än att hjälpa barn i 3:dje världen. Jag säger såhär:
Det finns värre saker, med större kostnade som läggs ned på oviktiga saker som kärnvapen, krig, vapen, politikers löner och pensioner och massa annat. Jag kläer mian hundar, jag lägger ned mellan 500-1000 kr per månad på de, med mat, godis, leksaker och annat skoj. Men jag skänker även pengar till allt ifrån 3:dje världen till djurskydd och cancer. Jag drar mitt strå i stacken till skillnad från många andra RIKARE personer som lever i överlyx medans barn svälter!

2008-11-11 @ 09:26:16
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: zandrea

Chihuahuan ses ju som en accesoar tyvärr. Och när jag ser hunden så tänker man ju på Paris och alla de andra. Precis som en del skrivit ovan. Tror inte dom har vavvan på bilden för att rikta något mot ägaren. Alla hundägare spenderar mycket pengar på sina hundar, inte bara vavva-ägare. Men just vavvan ses som en accesoar hos många.

2008-11-11 @ 10:07:48
URL: http://zandrea.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag tror att dom menar att de flesta size zero faktiskt har chihuahua hundar. O då främst kändisarna. Så jag tror nog bara att du tolka det fel o att det är ett känsligt ämne eftersom du själv har en sån hund. Så jag tror inte du ska behöva bli arg :)

2008-11-11 @ 10:58:15
URL: http://lajnda.bloggagratis.se
Postat av: Nadde

Jag upplever bara den påklädda lilla chihuahuan som en kraftig kontrast till de nakna små barnen.
En chihuahua med kläder på tyder ju på en, inte nödväntigtvis rik, matte/husse som har det så bra att han/hon kan köpa accessoarer till sin hund.

Det skulle ju aldrig ett litet fattigt negerbarn göra. Man ser ju verkligen hur fel det ser ut när han håller en chihuahua, det är nog ingen diss mot de som ägen en chihuahua eller mot själva rasen men människan som gjort illustrationen har ju placerat saker som ger en tydlig kontrast mot hur barnen antagligen själva lever och har det.

Oj vad luddigt det här måste låtit, menmen.

2008-11-11 @ 11:27:55
URL: http://nadde.blogg.se/
Postat av: eva

Den är ju ingen accessoar men de är ju så den sågs som när chihuahuan "slog" igenom.
Självklart att du som hundägare tycker att de e självklart att en hund är en hund. Men på samma sätt ser tyvärr inte alla dem.
När väskan satt där var det säkert många som frågade varför den satt där, man behöver ju inte vara rik för att ha den du kan ha fått den i present... De gäller att se de från två olika sidor.

2008-11-11 @ 11:57:31
Postat av: Anna

Fast alltså, nu drar du väl ändå saker till det yttersta va?

2008-11-11 @ 12:36:18
URL: http://frupuck.blogg.se/
Postat av: Therese

vad bilden försöker säga är att kändisar och människor med pengar får mer uppmärksamhet i media än de svältande barnen i världen. detta är ett "humoristiskt" försök att dra mer uppmärksamhet till människor som har det svårt i andra länder. därför bär flickan ett band med "miss zero" eftersom det pratas om ätstörningar och vad som är ideal. pojken bär en liten hund eftersom det är ofta de små hundarna som behandlas som leksaker i de rikas händer.

ville bara säga min mening och vad bilden verkligen betyder. ha det bra!

2008-11-11 @ 12:53:28
Postat av: elin linnea

stackars dig, måste vara hemskt att behöva bli upprörd på det där sättet.
Bilden är en kontrast för hur världens ser ut. Vi lägger pengar på att ge hundar kläder och har skönhetstävlingar medan en stor del av jordens befolkning inte ens har mat.

Tycker det är synd att chihuhuor knappt ses som ett djur längre utan en "prinsessa". En hund ska inte bli utklädd!

2008-11-11 @ 12:58:53
URL: http://loveeachday.blogg.se/
Postat av: E

Reklamen menar att vi lägga intresse, tid och pengar i helt onödiga saker - text banta för att bli perfekta, köpa små handväskehundar (inget illa ment, jag har själv några hästar som kostar MYCKET pengar)i stället för att verkligen verkligen bry oss om de som inte ens har vatten.

2008-11-11 @ 13:03:04
URL: http://lifeofe.blogg.se/
Postat av: Sofia

chihuahuan är nog tänkt som symbol för en image. Typ Paris Hilton mfl. och att många i vårt samhälle vill se ut som henne, vara som henne mm.

2008-11-11 @ 13:03:04
Postat av: Cian

För att på bilden förut var det en Gucci-väska (eller nåt fint märke) så skaparen av bilden ovan blev stämd..

jag tänker direkt Nicole Ritchie/Paris Hilton när jag såg bilden..
Inget fel med vavvor men Paris fick ju diamanthalsband och all möjlig lyx..

2008-11-11 @ 13:04:27
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Gisele

Det är VÄLDIGT vanligt att barn vill ha djur, även att barn vill ha det som alla andra har.
Speciellt när man inte kan få det.
Du kan inte förstå det va?

Vad jag inte kan förstå är hur du kan vara så självisk och få ett inlägg om svältande barn att handla om dig!!

2008-11-11 @ 13:11:32
Postat av: Lina

Såhär förklarar Nadia själv det på sin hemsida:

My thought was: Since doing nothing but wearing designerbags and small ugly dogs appearantly is enough to get you on a magasine cover, maybe it is worth a try for people who actually deserves and needs attention.

2008-11-11 @ 13:13:56
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: hanna

för att paris hilton har stoltserat runt med sin chihuahua på sin arm och dessutom med dyra designkläder på hunden. Antagligen är det väl med henne som man vill att folk ska dra parallellen, rika, size zero osv... medans det finns fattiga barn, den sjuka bilden typ, eller nåt haha

2008-11-11 @ 13:19:31
Postat av: Elaine

Men lär dig skilja på de och dem innan du skriver i alla fall! Störande att läsa!

2008-11-11 @ 13:26:21
Postat av: Evelina

Jag tycker Sofia fick till det rätt bra där, så tror jag också att det är.

Satt och läste igenom kommentarerna och fastnade vid [ Stina ] "Och jag tycker inte man ska se hunden som en accessoar. Den är ju en levande människa."

Ursäkta mig men, HAHAHAHA?? Sen när är hundar människor?

2008-11-11 @ 13:31:20
Postat av: Kim

Uppenbarligen är bilden för intelligent för dig.

2008-11-11 @ 13:39:11
Postat av: Caroline Dunkel

Jag fattar det som att "fånfänga" människor ofta har chihiuahua-hundar, helst med kläder. Samma "fåfänga" människor är också dom som oftast strävar efter en size zero. Förstår du vad jag menar? :P

2008-11-11 @ 13:43:12
URL: http://cdunkel.blogg.se/
Postat av: Anne

Stina>> Nej, chihuahua är inte en människa.

2008-11-11 @ 13:43:21
Postat av: Sanna

Men SNÄLLA, omg, läs hos bloggkommentatorerna säger jag bara. TÖNT. EGO.

2008-11-11 @ 14:08:22
Postat av: Lalla

Det här är så pinsamt. Läs bloggkommentatorernas åsikt om det hela. Hoppas du förstår då.

2008-11-11 @ 14:27:35
Postat av: Hanna

Den uppfattningen jag får av denna bild är att pojken inte har råd till kläder, likaså mat (han lever ju i fattigdom) medans hunden lever i lyxliv med både kläder och mat (ett ex. har ju redan tagits upp - Paris Hilton. Det var ju ändå hon som startade "trenden" med chihuahua. Hon har pengar och har råd att ge hunden både mat och kläder).

När det gäller flickan så får jag uppfattningen att hon har "kraven" till den ideal inom fotmodelljobb och skönhetstävlingar, där man oftast har storlek noll.

Kanske jag har missuppfattat detta med det är vad jag upplever det iallafall.

2008-11-11 @ 14:48:30
URL: http://hannasodergren.blogg.se/
Postat av: bb

Nej dom ville nog bara ha en söt vovve med på bilden och logiskt sett så hade ju inte den lille kraken orkat hålla en labrador i famnen så kortet föll helt enkelt på chihuahuan :)

2008-11-11 @ 14:56:33
URL: http://bajsbollen.webblogg.se/
Postat av: Helena

Jag uppfattar den som ett hån mot den ytliga industrin som finns. Miss USA (etc) tävlingarna och på bilden med vovven så kan man ju inte förneka att chihuahuan blivit en mode pryl. Det är ju därför svenska kennelklubben är så förbannad. små tjejer köper dessa hundar för att det är "inne" och sedan kan de inte ta hnad om dom utan säljer dem på blocket och så vidare. Om jag var en chihuahua ägare så skulle jag uppmuntra denna reklam. För denna reklam kan också användas för att bevisa hur sjuk mode industrin håller på att bli då man använder sig av ett djur som om det vore en väska.
Hel rätt reklam tycker jag.
Om man bara ska diskutera chihuahuan i det hela så kan jag säga att jag äcklas av alla småtjejer som köper dessa djur för att kändisarna har dem, skiter i att skaffa försäkring på dom för att de inte har råd och sen antingen säljer eller avlivar djuret. DETTA är något som de trendstiftare som startat denna trend får ta på sig.
Läste om den där tjejen amanda vars chihuahua blivit stulen. Jag tror inte att någon skulle gå in i ett hus och sno en labrador bara sådär, jag tror inte man skulle sno en terrier heller men man är beredd att sno en chihuahua för att det inte ses som ett djur utan man ser det som en trendpryl.
Det har gått så långt att det nu är upp till alla chihuahua ägare att visa vad DE anser om sitt djur. Visa för alla att detta är mitt husdjur och inte min nya inne-pryl.
Förr var pudeln en trendpryl, nu är chihuahuan det.
Min pudel är ingen snoffsig liten knähund. Hon är en stark individ med en egen vilja som lyder sin flockledare.
Om jag hade en chihuahua så skulle jag vilja att den var likadan.
Men den allmäna synen på chihuahuan kan bara förändras av dess ägare. Den ses som en loser hund utan egen vilja som man kan "trampa" sönder om man vill. Min pudel blev attackerad av två killar som tyckte det var lustigt med en sån liten hund. Min pudel högg den ena i hälen och jag smällde till den andra med en träpåk. Jäklar va förnedrade dom blev.
She´s my killerpoodle. Men om jag hade en chihuahua så skulle jag vilja att det var min killerchihuahua =)

2008-11-11 @ 15:41:12
URL: http://misspoodle.blogg.se/
Postat av: emma

svar: Jo du har rätt, hade antagligen kännt lite så själv om jag hade de där två små sötnosarna du har. Jag tror att bilden mer är att visa hur olika man ser saker på olika ställen, här i sverige är det exempelvis ganska normalt att ha en chihuahua man klär, men där nere i afrika tex, har noll koll på länderna men u-länderna då, dom kan inte ens drömma om något sådant. Ex newyork, där är det en självklarhet att man har en liten hund som accessoar nästan. I de gott ställda länderna strävar man efter att bli så smal som möjligt och i u-länderna får vissa ingen mat.
Det är taskig ironi i bilderna, men de är så jävla bra för dom får en att inse hur sjuk världens är. Hur olika uppfattningar alla har i världen runtom.
och jag tror absolut inte dom menar något dåligt mot dig utan bara är till för att få folk att inse fakta, inget dåligt alls mot folk som är chihuahua ägare, utan bara att dela upp insikten över det hela alltet.

2008-11-11 @ 16:02:54
URL: http://emmariah.blogg.se/
Postat av: Betty

Bilden har ju uppenbarligen gett upphov till både starka känslor och debatt! BRA!

2008-11-11 @ 16:15:24
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Jessica

MEN GUUUUD! Står det någonstans att den här illustrationen var riktad mot dig för att såra? NEj inte precis, sluta gör en sån stor sak av allt. Har du någon slags sjukdom eller nått som får dig att tro att precis ALLA i hela världen har någonting emot dig? Jag tycker du borde växa upp, och sluta tro att jorden snurrar kring dig. DÅ kanske du blir av med alla "elaka" påhopp och kommentarer också..

2008-11-11 @ 16:29:58
Postat av:

eller att vissa läger ut pengar på chiauau kläder istället för att hjälpa barn..herreghud

2008-11-11 @ 17:19:37
Postat av: Rebecca

Alltså du är så sjukt irriterande! Måste du ta allting så personligt och vända det mot dig själv?

2008-11-11 @ 18:00:46
Postat av: Alba

herregud,
du som chihuahuaägare förstår ju att dessa underbara hundar FAKTISKT och tyvärr (då det ökar smuggling och oseriösa ägare som inte fattar att de behöver mental stimulans) är en "symbol för de som har det bra".
Paris hilton drog igång trenden och nu har de stigit i pris och bara de "rika" har råd med dem, du måste fatta symbolistiken och inte ta det bokstavligt herregud.

2008-11-11 @ 19:42:04
URL: http://omskakas.blogg.se/
Postat av: Fia

Nej, det är ju att de driver med Paris Hilton som har alla pengar i världen.. Bra parallell faktiskt. Men först hade väl barnet en Luis Vuittonväska har jag för mig..? Men tror de inte fick ha det för märkesföretaget. De hotade med stämning eller liknande, har jag för mig som sagt.. nån mer som hört om det?

2008-11-12 @ 10:27:43
URL: http://soffia.blogg.se/
Postat av: Ninni

jag tror snarare att de drar kopplingen mellan svältande barn i afrika och "anorexi-idealet" i västvärlden. De menar självklart inte att bara för att man har en chihuahua svälter man sig själv utan snarare att chihuahuan har blivit en statussymbol på många sätt i dessa modekretsar, där skönhetsfixering är som störst.

2008-11-12 @ 13:55:17
Postat av: emma

jag tolkar bilden som en parodi på världen.. världen är ett skämt.. i västvärlden går livet ut på alla skönhetsideal och "must have", i afrika kämpar folk för att överleva..och världen kretsar inte kring dej och din chiuauha...

2008-11-12 @ 15:38:54
URL: http://emmastjerna.webblogg.se/
Postat av: Madde

Jag kan inte riktigt säga att jag ser det du ser.. jag tror inte dem menar ngt illa med bilden, den kan ju lätt missuppfattas. Jag tror det handlar om själv lyxen att göra.

Vet inte riktigt om jag får fram det jag vill men dem vill väl visa skillnaden helt enkelt, pengar och icke pengar. Och dem illusterar det bättre än om dem hade ritat en bild där barnet hade haft hunden i kopplet. Ta inte illa upp raring, det var nog inte det dem menade..

2008-11-12 @ 17:14:15
Postat av: [ M a k e u p Y o u r M i n d E c o M a g a z i n e ]

Hej! Bilden var ursprungligen en bild på ett svart svältande barn med en Paris Hilton hund och en Väska i famnen. Nadia Plesner som konstnären heter gjorde det precis som du säger för att väcka uppmärksamhet och väcka debatt. Sen tror jag att man kan tolka det lite hur man vill. Louis Vuitton tolkade det som att väskan killen höll i liknade deras modell för mycket. Så istället för att stämma företag som tjänar miljarder på att tillverka fuskhandväskor, så stämde de en "fjuttig" 26 årig designstudent som samlar in pengar till folkmordsdrabbat DARFUR.

Jag menar, det är klart man kan bli förvirrad. Men vet man bakrunden till sakerna så trillar polletten ner tror jag, även om du inte tycker chihuahuahundägarskapet gör dig till en ond människa. Vilket förstås stämmer och jag säger inget annat.

JAG tror att du är en fruktansvärt bra hundägare, och själv skulle jag dö för att äga en chihuahua, jag har ägt hemlösa katter och jag vet vad dessa små liv kan ge till en i bara utbyte av kärlek och mat!!!!

Men jag tror man får se det lite och förstå och titta på människor som Paris Hilton, som köper hundar och kastar dem när de blivit "för stora".

Hundindustrin är en grymm industri där den stackars valpen som inte är tillräckligt "bra" eller har för kort svans bara kastas. För att inte tala om hundar som transporteras i långtradare packade i boxar och lider och mår dåligt för att vissa människor köper hundar som är illegala.

Hela den här hundägarhysterin har gått helt i kaos! Det handlar inte längre om att ha en familjemedlem, det handlar om en attiralj som ska skapa en image och inge respekt. Dock måste jag säga att jag har aldrig sett dig som en person som drar nytta av din hund. Jag har inte följt din blogg för jag känner lite skam i att jag inte betalat ett arvode för en desing du gjort för mig. Men jag tycker ändå... jag har massor med bra åsikter och jag tror också att du har det. Jag själv som sagt skulle inte må dåligt över att äga en sån liten fantastisk vän! Så njut av det och bry dig inte om vad andra säger. Men se teckningarna för vad de är: Det är klart som korvspad att såna här frågor väcker mycket debatt, det är känsligt och hoppsan nu har jag skrivit en hel roman... men var bara tvungen till. Jag ska inte störa dig mera. :)

Gonatt kram! :)

/eva

2008-11-14 @ 00:03:44
URL: http://www.evaguillen.se/
Postat av: [ M a k e u p Y o u r M i n d E c o M a g a z i n e ]

Ville bara säga också att jag hoppas att du inte tog illa upp. Jag menar bara att ge uttryck för mina åsikter. Din blogg har blivit mer intressant. Tycker faktiskt att den är bättre än blondinbellas. :) Ha de bra, om du inte misstycker så tittar jag gärna runt lite mera. :) KRAM

2008-11-14 @ 00:08:03
URL: http://www.evaguillen.se/
Postat av:

Men jisses. Vem som helst förstår väl ironin på den här bilden? Inget ont mot små söta hundar, min käre mot han en själv, men bilden är ju ganska klar och tydlig.

2008-12-05 @ 09:38:50
Postat av: JEssica

För att inte tala om vad en grand danois kostar, maten, försäkringen (6000:-) bara maten kostar mer än två chihuahuors mat och alla kläder, leksaker, försäkring m.m...
Så egentligen borde dom ha en GD där ifall det är så dom menar.... puckat! Var stolt över din ras! Det är jag! Jag får också massa glåpord efter mig, som tex: har inte din hund egna ben (när jag bär den på bussen, för jag vill helst itne att hon blir nertrampad) Snobb , Paris hilton m.m... Det ROLIGA är att jag har inte ens en chihuahua! Jag har en dvärgpinscher, inte alls lika!!
Och jag tränar BRUKS med min hund, som man gör med villken schäfer som helst... inte fan tänker människorna på sånt när dom skriker efter mig... min hund MÅSTE ha kläder, min hund har inget hår på magen, hon FRYSER!!

NEJ, linda var stolt över dig och dina hundar, du tar hand om dom så bra du kan, alla som har hund VET att det inte går att ha en hund som accessoar, för dom kräver tid/jobb... skulle man köpt den för det så hade man snabbt tröttnat!

2009-03-16 @ 20:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0