L ö r d a g n a t t - Lite ledsen..

Hej vänner!
Har inte varit inloggad speciellt mycket på bloggen idag..
Har varit så trött och mest umgåtts med sambon, lillebror, svägerska och en vän till dom. Spelat lite Wii, käkat pizza, kollat på film och bara varit helt enkelt. Väldigt skönt!

För övrigt så blev det minst sagt kallabalik bland kommentarerna till inlägget där jag berättade vad som hände oss för två dagar sedan (läs här). Jag blir väldigt ledsen av att läsa vissa kommentarer.. Delvis dom som berättar om liknande händelser - tänk att det kan vara såpass vanligt med hundattacker, jag ber för att det inte kommer hända oss igen och självklart ingen annan heller. Men mest ledsen blir jag av dom som skriver och menar att allting är mitt fel.. Det kommer vara mitt fel om Polly får men för detta p.g.a. min reaktion.. Det är mitt fel som inte hade koppel i trädgården.. Och sedan "skyller jag allt på schäfern".. Jag kommer för första gången på otroligt länge "försvara" mig här i bloggen. Jag har egentligen slutat med det, för jag vet att även det vänds emot mig, men jag känner att jag behöver skriva av mig lite - för min skull!

Jag vet att jag inte agerade 100% rätt - långsiktigt. Men i en situation där min hund är cm och sekunder från att mista livet, eller ialla fall skadas allvarligt så handlar man impulsivt. Man gör vad man kan för att rädda sin älskling! För mig som är lite rädd för stora och främmande hundar så är det ganska otroligt att jag ens sprang efter schäfern - som dessutom var aggressiv! Det spelar ingen roll om det är just den rasen, en amstaff, golden eller rottweiler som attackerar och det är inte rasen i det här fallet som gör mig upprörd. Som jag skrivit innan så är det inte hunden jag är arg och besviken på - det är dess ägare! Kan ni som kritiserar mig försöka förstå vilken hemsk situation jag faktiskt var i? Det var jag och tre hundar..


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag "håller" på dig.

Du gjorde ingenting som ingen annan människa hade gjort i samma situation. Och det var ägarens fel, inte ditt eller hundens fel! Och man kan bara vara glad över att du, Polly och Tyra klarade sig! :D

2010-06-13 @ 01:06:23
URL: http://ofta.soclog.se
Postat av: Annster

Klart det inte är ditt fel! Givetvis är det till stor fördel att ha sin hud kopplad, bara av ren säkerhet. Men rent allmänt kan man tycka att sina hundar ska kunna springa fritt utan att bli attackerade. Visst om hunden var vänlig och kom fram för att hälsa, men i detta fall var det ju en fara och jag håller med dig till fullo att ägaren bär ansvar för hundens uppfostran. Det är ju även logiskt! Alla människor formas efter sin omgivning precis som djuren gör.

Jag tycker att du agerade helt rätt och jag kan inte säga att jag förstår hur du känner då alla kan känna olika. Men jag förstår att det var en chock för dig som är väldigt svår att släppa och att man oroar sig väldigt mycket efter detta. Bara tanken på vad som kunde ha hänt är väldigt skrämmande.

Hur som helst så gick allt bra. Jag tycker du ska fokusera på det istället och vara glad i att dina små inte tog skada. Förhoppningsvis händer inte detta igen. Strunta i vad andra säger då vi övriga faktiskt håller med dig i denna fråga och vet att felet inte ligger hos dig. Man ska kunna röra sig fritt utan att detta sker, annars hade man ju fått koppla sig själv också så inte någon galning hoppa på mig också. Det är bara väldigt tragiskt att det finns sånna människor som inte kan ta hand om sina djur! Avskyr verkligen sånna människor!

2010-06-13 @ 01:18:07
URL: http://annster.se
Postat av: Penny ッ

Ska jag vara ärlig är jag inte förvånad. Folk ska alltid hitta saker att klaga på, varför vet nog ingen. Ändå måste folk göra det, och självklart skulle folk säga emot dig & säga att allt är ditt fel, som vanligt, osv. eftersom att de helt enkelt måste klaga på nått ;/
Aldrig kan man ha gjort nått rätt, typ ..
Annan förklaring finns väll inte egentligen, haha.

Iaf, så måste jag hålla med dig. Är det någonting allvarligt som händer har man inte tid att stanna och tänka på vad som är bäst. Då gör man vad man än kommer på, och det är sällan det bästa.
Men det är så grymt jäkla mycket bättre än inget !! (om man inte räknar med den gången jag ramlade av Stickan & bröt armen. Haha, skrek och fick panik.. Så det är ett undantag då ^^)

Sen är det ju alltid så att det aldrig djurets fel, det är alltid ägarens !! Det borde väll egentligen vara självklart? Själv har jag fasen vetat det innan jag knappt kunde tänka !!
Aja, ignorera de kommentarerna bara. För du vet ju själv att avundsjuka också ofta spelar en stor roll bakom sådanna kommentarer (;

Ojj, jäklar vilket lång kommentar detta blev o': <'33 (: Aja

2010-06-13 @ 01:40:10
URL: http://pennylomfalk.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag förstår dig helt klart! Vem skulle inte agera och reagera så som du gjorde? Jag skulle ha betett mig exakt likadant som dig! Vissa människor förstår man inte hur dom är funtade. Stå på dig!

KRAM KRAM

2010-06-13 @ 02:32:12
URL: http://aranele.blogg.se/
Postat av: Erica

Herregud, man är väl inte mer än människa? Tror inte en endaste levande individ hade handlat "rationellt" i en sådan situation! Tycker du gjorde det bra som överhuvudtaget agerade!

Stå på dig :)

2010-06-13 @ 02:34:00
URL: http://ericajonsson.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ibland är du ju sanslös Linda..? Läste inlägget du länkade till och alla 88 kommentarerna. Bland dessa hittade jag två-tre kommentarer som var kritik mot dig eller hur du reagerade. En kommentar som inte ens var kritik mot dig, utan bara att hundar ska hållas kopplande överlag, ställde du dig direkt i försvarsställning emot. Dessutom reagerar du på kritiken som var riktad mot ANDRA som hade skrivit i kommentarsfältet, vilket inte var personligt mot dig överhuvudtaget.
Hur kan du reagera så starkt på dessa 2-3 kritiserande kommentarerna att du känner att du behöver försvara dig i ett inlägg i bloggen, trots att du redan försvarat dig mot dom i kommentarsfältet och trots att resternade dryga ÅTTIO kommentarerna enbart är vänliga och stödjande? Jag är förstummad..

Jag läser din blogg med jämna mellan rum och det var heller inte länge sedan som du sist försvarade dig i ett inlägg. Tycker det är synd att du ska förstöra din blogg - som annars är bra - med dessa inlägg. Du ska föreställa vad, 22-23 år (?), men ibland känns den här bloggen snarare som en fjortis blogg.

Tänk efter lite på propotionen mellan positiva och negativa kommentarer innan du går ut med kritik mot sina läsare. Jämför till exempel med Kenza som får ett och annat hatinlägg varje gång hon bloggar . Tänk om hon skulle ta upp detta varje gång. INGEN skulle läsa bloggen längre.

/Sanna

2010-06-13 @ 05:38:33
Postat av: EmmaEmma

Folk vill bara vara elaka. Dom har inte så mycket annat för sig. Och det är SÅ irriterande. Att dom vill göra någon annan ledsen med sina dumma kommentarer. Dom läser och vrider orden för att komma på något att klaga på..hemskt tråkigt. Men sådana är inte värda att ödsla energi på. Det är det dom vill ha, man ska aldrig ge dom det. Till slut kommer dom på att det inte är värt det. Dom är bara missnöjda människor själva. Därför klagar dom.. Har läst din blogg många gånger förut, tycker den är rolig med mycket tips för hem, hår och kläder. Fick se till min förvåning.(Har iof alltid tyckt du verkar vara en super genom god tjej) men att du svarar på blogg kommentarer. Hur gulligt är inte det :-) Du agerade helt normalt i situationen med dina hundar. Jag själv skulle gjort samma sak, det är ju ens älsklingar. Tack för super bra blogg! Kram till dig och dina hundar !

2010-06-13 @ 06:21:21
Postat av: Alisa ♥ Amor Vincit Omnia - Live, Love & Laugh

Tyvärr så kan ickehundägare sällan förstår oss hundägare och hur det känns att gå igenom något sådant och vilket band och kärlek man har till sin hund. Endast du vet vad som är rätt och fel för dina hundar och hur du tar hand om situationen ifråga. Det är som ens barn tills man får riktiga. Inte lägger någon i sig i hur man uppfostrar sitt barn eller? Men hundar verkar det vara helt okej. Lyssna på ditt inre och agera utifrån ditt hjärta.

2010-06-13 @ 09:05:53
URL: http://alisagonzalez.se
Postat av:

Jag tycker du har all rätt i världen att vara upprörd! Att skriva att det är ditt fel låter helt galet i mina öron.
Stå på dig Linda! Och fortsätt precis som du gör :)

2010-06-13 @ 09:35:18
Postat av:

jag tycker inte att du gjorde något fel alls. Det är inte lätt att behålla lugnet i en sån situation

2010-06-13 @ 09:44:19
Postat av: Angelica

Men ehhh!? Var det FEL av dig att schasa bort schäfern från ett revir som inte var hans?! Nej, det tycker inte jag. Var det FEL av dig att inte ha koppel på dina hundar på deras revir och hemtomt? Nej, det tycker jag inte heller. För som jag fattat det så har ni häck/staket där. Det är ju praktiskt taget inhägnat!

Tycker inte du gjorde mer än vad du kunnat göra. För hade du sprungit efter schäferns ägare vet vi inte vad som hade kunnat hända.

2010-06-13 @ 09:56:39
URL: http://angelican.se
Postat av: Christina

Jag tycker det var en naturlig reaktion att springa efter,(och skrika?) samtidigt som man är livrädd. De enda man tänker på är att skydda sin/sina djur.Försöka visa att matte/husse försöker, vi är deras trygghet, och ska skydda dem. Tycker mest synd om din hund som blev rädd. Hoppas att hon mår bra, och inte får några men.

2010-06-13 @ 09:58:22
URL: http://criickaan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja herregud man tycker ju att man ska kunna vara trygg i sin egen trädgård.

2010-06-13 @ 10:00:01
Postat av: anna

Men herregud, vad är det med folk?! Du agerade inte alls fel, inte något konstigt alls på din reaktion och vad du gjorde, i den situationen! Jag hade gjort precis samma sak! Att folk ska leka storebror i varje situation? Va hade de själva gjort? :S

2010-06-13 @ 10:17:22
Postat av: Lina

Det är lag på att koppla sin hund, tänk på det. Det var lika stort fel på er hundägare som inte hade dom kopplade.

2010-06-13 @ 10:25:17
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Lina: *Det är koppeltvång på allmäm plats samt vissa perioder under året - men det är inte koppeltvång i sin egen trädgård. Detta givetvis förutsatt att man har koll och pli på sin hund.

2010-06-13 @ 10:42:59
URL: http://lindablom.se
Postat av: anglalik

Klart man skyddar sin älskling. Och Linda det var absolut INTE ditt fel! Bry dej inte om dessa elaka kommentarer =( Självklart ska man få ha sina djur lösa. Om man kan hantera det! Har man pli på sina djur ska inte det vara något problem heller! Den andra hundens ägare hade ju verkligen inte det. Då ska man inte ha hunden lös heller om den är kapabel till sånna där utfall! Och reaktionen från ägaren i fråga sen då! Vilket yxskaft alltså!!!
Jag kan ju tala om att jag nästan började gråta när jag läste inlägget. Klumpen satt i halsen. Fattar inte hur folk kan ha mage att skriva så korkade kommentarer efter det!
Nu får väl jag också ta skit för det här. Men det struntar jag i för jag tycker inte du har handlat fel på något vis alls! kram på dej!

2010-06-13 @ 10:46:37
URL: http://anglalik.webblogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Sanna: När jag svarar bland kommentarerna så är det till folk (precis som dig, som inte har en blogg). Ta inte för givet att jag inte svarat på de positiva och stödjade, bara för att dom inte finns bland kommentarerna. Dom har jag svarat på i tjejernas bloggar. Inte alla givetvis, men många av dom

Och du skall veta att de riktiga hatinlägge och vidriga påhoppen/hoten jag får - godkänner jag inte! Tänk på att du inte ser allt exiserande här i bloggen : )

2010-06-13 @ 10:48:06
URL: http://lindablom.se
Postat av: emelie

Jag är helt på din sida Linda!

MEN..

Något DU som hundägare till Polly ska tänka på i framtiden, för att göra allt för att hon inte ska få några men efter denna händelse, är att uppträda normalt och vara orädd inför nästa möte med en stor hund. Är du rädd, då blir hon rädd.

Och blir hon rädd innan dig, visa henne att det inte är något att vara rädd för. :) Även om du är minst lika rädd som lilltjejen :)

Om hon får lära sig av dig att stora hundar inte är läskiga, så tror jag att det kommer gå galant :)

2010-06-13 @ 10:57:25
URL: http://makeitalone.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Strunta i allt dom här människorna skriver. Har man själv inte varit med om det du upplevt så kan man lätt skriva vad som helst. Tror att dom flesta skulle reagera precis som du gjorde.

Sen måste jag berömma dig för din fina blogg och för att du orkar blogga när det finns så mycket negativa människor som inte kan annat än o gnälla, anonymt dessutom =/

Kram Kram

2010-06-13 @ 11:24:06
Postat av: lindsey

Fy vilka idioter folk kan vara... Tyckte du reagerade helt rätt! Har själv en chihuahua och två andra små hundar och jag blir lika rädd varje gång det kommer en lösgående stor hund. Tycker det är riktigt otäckt med folk som inte har koll på sina hundar :( Skulle ju bli helt förkrossad om ngt hände mina små älsklingar!
Men ja, du är den sista som har gjort ngt fel i detta fallet. Blir förbannad bara över att läsa detta, hur folk kan reagera så...

2010-06-13 @ 11:29:20
URL: http://liindseey.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag förstår till hundra procent att du reagerade som du gjorde för jag hade reagerat på samma sätt..
Sen att det finns folk som kritiserar när en sån här händelse händer undrar man ju hur dom tänker. JAG hade också försvarat mig mot de hatiska kommentarerna... precis på samma sätt som du.. och eftersom de som skriver såna inlägg är för fega för att lämna ut uppgifter så som mejl eller blogg eller namn så måste man ju svara genom inlägg eller kommentar på sin egen blogg.
Jag menar, hade det varit deras älskling som det hade varit med om detta så hade de ju reagerat på samma sätt.. GARANTERAT. I det här faller är det schäfer ägaren som gjort fel. Har man en aggresiv hund så har man den inte lös. DU hade dina hundar lösa i trädgåren som du alltid har.. Det va inte dom som sprang ut och "provoserade" schäfern att jaga dom.. Utan det va den som kom inspringade på ERAN tomt.. För även om du hade haft dom kopplade så hade hunden kommit ändå.. Det hade ju inte hindrat den att göra samma sak..
Så JAG tycker i alla fall det är VÄLDIGT lågt av vissa människor att ens yttra sig på de sätten.. USCH..

2010-06-13 @ 11:31:15
URL: http://arabianflame.blogg.se/
Postat av: Träning & hälsa - personliga tankar, erfarenheter och kunskaper

Vilka är alla andra att döma? Situationer, händelser och reaktioner är olika! Vem vet egentligen i förväg hur man kommer att handla i en paniksituation?

Jag tror att många hade gjort som du, i alla fall jag själv. Vissa saker kan man helt enkelt inte styra över men jag är övertygad om att du har gjort ditt bästa för att hantera detta på ett bra sätt.

2010-06-13 @ 11:31:29
URL: http://traningohalsa.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag vet hur det kan kännas när ens lilla älskling kommer i kläm. Det är hemskt. Jag hoppas verkligen att det inte händer igen för dig, och att lillan inte kommer få stora men efter händelsen. Man förstår inte hur vissa kan slänga ur sig vissa saker. Jag brukar prata med folk, folk som inte ens har hundar. "dom anser sig själva vara den BÄSTA hundägaren" Ialla fall så låter det så på dom när de pratar. Men jag hoppas att blir som innan för er! Ha de fint! Kram kram

2010-06-13 @ 11:41:35
URL: http://aboutarre.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Sanna: Vad spelar det för roll om det bara är ett fåtal av alla kommentarer som anses som kritik, vill Linda skriva om det är det upp till henne. Och om du inte är intresserad av att läsa det hon skriver så läs det inte då. Ingen har bett dig att läsa.
Stå på dig Linda!!

2010-06-13 @ 11:47:35
Postat av: Louise

jag är på Lindas sida i det här fallet! Har själv en liten schäfervalp, 3månader, och hon har lyckligtvis aldrig blivit påhoppad av någon annan ilsken ras. Dock har mina grannar berättat, bland annat en med två ganska stora hundar som blivit attackerade av en större hund, samt en annan lite mindre hund som blivit illa biten i nacken, så att det blödde helt galet mycket! Jag kan för allt i världen inte förstå hur folk tänker, som inte har koll på sina hundar! "Den är snäll!" säger de och släpper fram sin hund att hälsa. Ja, säkert, men det betyder inte att ingenting kan hända! Detsamma med att ha dem lösa. "Men min hund är så lyyydig". Jaha? Den kan fortfarande få tokryck och kuta iväg efter en annan hund. Man ska alltid ha koll.

Sen såg jag en annan granne med rottis som stod (på långt avstånd) och bara kollade på min hund. Hon läxade upp hunden. Helt stört. Den gjorde verkligen ingenting mer rän att kolla nyfiket. Men hon slog till den och skrek åt den. Med löst koppel. Det dummaste jag någonsin sett.

2010-06-13 @ 11:49:43
URL: http://lunalooney.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej.
Har inte läst kommentarerna till inlägget om händelsen, men självklart handlar man inte alltid 100% "rätt" i en sådan situation. Jag skulle vilja se den som när en schäfer kommer flygande emot ens hund, tar ett djupt andetag innan man agerar. Det gör man inte. Förstår att det var en hemsk upplevelse, men vi får hoppas att det inte händer igen!

2010-06-13 @ 12:12:03
URL: http://lillapippii.blogspot.com
Postat av: Hellie

Jag förstår att du blir otroligt ledsen för att vissa säger att att detta är ditt fel. Jag själv blir så jävla arg. Detta är inte ditt fel på något sätt.
Om man som ägare till en hund vet att den attackerar andra hundar eller andra djur, så borde man första att hunden inte kan vara lös.Men vad sa ägaren till den stora hunden, gjorde hon/han någonting alls?
Varför var hunden lös?
Du får ha dina hundar lös i trädgården hur mkt du vill, men ägare till andra hundar som går förbi kan inte ha dem lösa om ägaren inte vet att hunden sköter sig. Jag undrar om ni fick någon ursäkt av ägaren och om ni fick veta varför den attackerade?
Om jag hade en en hund som attackerade helt plötsligt andra hundar/katter så skulle jag springa efter och försöka stoppa min hund. Jag skulle aldrig kunna tillåta att min hund gjorde illa eller döda någon annans djur, det finns inte i min värld.

Denna kommentar blev lite rörig, men jag känner mig så arg och förtvivlad över det som har hänt. Jag var med om liknande själv. Jag var ute med min katt i koppel och då kommer en stor hund springandes, jag såg ingen ägare alls i närheten. Jag tog upp min katt fort, jag blev sönder klöst. Hunden försökte attackera mig och katten. Han försökte välta mig för att min katt. tillslut så sparka jag till på nosen på hunden och den la sig ner på marken. Ägaren kom ut från sim villa och blev skit arg på mig. Jag hade gjort illa deras hund, men jag var tvungen för självförsvar och för att rädda min älskade katt. Jag mådde asdåligt för att gjort illa hunden, men vad skulle jag ha gjort?
Jag tycker att man som ägare till djur ska ta sitt ansvar om det händer någonting som skadar någonannans djur. Som djurägare har man ansvar över sitt djur och deras handlingar.

Jag hoppas att denna kommentar inte blev allt för luddig!
kram

2010-06-13 @ 12:36:00
URL: http://flyinthestars.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Hellie: Det är faktiskt en granne till mina svärföräldrar som är ägare till hunden. Det går en väg emellan samt att han har buskar runt sin trädgård - precis som "vi" (svärisarna) har buskar runtom = inhängad trädgård. Mina hundar kan alltid springa fritt där annars och lämnar ALDRIG trädgården. Denna hund har tidigare sprungit över till mina svärisar (men då har inte jag och mina chis varit där).

Ägaren gav oss ingen ursäkt, han hade inte bråttom att hämta sin hund och han ropade inte heller efter hunden när den smet. Han gick lugnt för att hämta hem honom och frågade (trots att han garanterat hört sin hunds skall samt mina och Polly's panik-skrik) endast "hände det något?". : (

2010-06-13 @ 12:45:23
URL: http://lindablom.se
Postat av: Emma

Bry dig inte om folk som klagar på dig, det är sådana som älskar att hitta fel på allt.

2010-06-13 @ 12:52:12
Postat av: Hellie

Sorry, om min kommentar gjorde dig arg eller ledsen, det var inte meningen. Jag ville bara stötta dig och förklara hur fel det är att detta var ditt fel.

2010-06-13 @ 13:30:53
URL: http://flyinthestars.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Hellie: Nej nej, gud nej : ) Den gjorde mig inte alls ledsen! Jag förstod att de inte var något illa menat mot mig : ) Ville bara berätta lite mer ingående, eftersom att du ställde frågor : )

2010-06-13 @ 13:33:08
URL: http://lindablom.se
Postat av: Keela


Herregud Linda, skit i idioterna! Givetvis handlar man impulsivt när man hamnar i ett sånt läge, jag tror inte det finns någon som tänker helt klart när en sådan händelse uppstår.

2010-06-13 @ 13:37:01
URL: http://keelus.blogg.se/
Postat av: Anna

Men herregud, vad är det med folk? Varför ska alltid allting kritiseras? Det du var med om vill nog ingen uppleva och jag tycker inte att du ska bry dig ett dugg om vad dom skriver! Allt som räknas är ju att det gick bra med lilla sötnosen :)

2010-06-13 @ 13:42:38
URL: http://annamyren.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag förstår inte riktigt vad som hade varit bättre om hundarna dina hade varit kopplade, då hade förmodligen schäfern fått tag på dem på en gång då de inte kunde springa undan. Tro mig, jag vet. Min systers hund blev attackerad av en schäfer som var lös och hennes hund var kopplad. Du gjorde inget fel utan det är helt och hållet ägaren till schäfern som är ansvarig!

För övrigt så bör inte dina hundar få några men om de får umgås lite med stora snälla hundar, men gör det ganska snabbt.

Lycka till!

2010-06-13 @ 14:02:58
URL: http://underbar.blogg.se/
Postat av:

Vissa borde inte få ha hund när dom inte kan uppfostra dom!! (hundar som attakerar andra hundar)

2010-06-13 @ 14:24:30
URL: ttp://
Postat av: sofi

Gumman, du gjorde helt rätt. Man kan aldrig vara förbered på en sån situation och eftersom du kan lita på att dina hundar inte springer sin kos så gjorde ju inte du något fel. Tycker helt enkelt att de som hela tiden ska försöka få andra att må dåligt kan dra åt skogen for all I care!

En stor kram till dig och dina små söta vovvar! =)

2010-06-13 @ 14:47:15
Postat av: anna

hej! jag tycker som många andra, du är barnslig. och du verkar ha ett mycket tråkigt liv då det här med dina hundar är det "största" du kan komma med. varför ta upp det i typ 3 inlägg? :S det räcker med en liten kommentar om det, sedan är det bra!

2010-06-13 @ 14:56:05
Postat av: Lily [ L i n d a . B lo m ]

ERICAPERZZON: Men vad säger du? Bad hon DIG plocka upp din kopplade hund, för att "det inte skulle hända något" när hon hade sin lös? Vilke jäkla rikspucko!! :O De är ju bannemig värre än när folk sagt åt mig att plocka upp mina hundar på sommaren eftersom att "marken är för varm".

Anna: Jag har absolut inget tråkigt liv, snarare tvärtom. Men jag blev chockad av den här händelsen och ännu mer chockad över att det är såpass vanligt (med tanke på alla kommentarer jag fått från tjejer/killar som varit i liknande situationer). Klarar du inte av att jag skriver om det - klicka vidare till en annan blogg : )

2010-06-13 @ 15:05:30
URL: http://lindablom.se
Postat av: Catia

Gå gärna in på min blogg och rösta på "din favorit" :)

2010-06-13 @ 15:08:13
URL: http://catias.blogg.se/
Postat av: Anna

Det finns folk till allt. Som inte förstår och som bara vill såra. Varför är dock en väldigt bra fråga. Spelar ingen roll hur mycket man försöker förklara för dem. Respektlösa människor helt enkelt. Har man inget snällt att säga behöver man inte säga något alls. Din reaktion är fullständigt normal, både när det gäller händelsen med Polly och reaktionen på elaka och sårande kommentarer. Men.. Du är bäst Linda, glöm inte det. Det finns många som stöttar dig. Koncenterar dig på de människorna istället. Även om det är helt klart bra att skriva av sig om man är ledsen. Vill bara säga att du aldrig kommer sjunka i mina ögon och när det gäller din roll som hundägare förstår jag inte hur någon kan säga något ont om den. Du är en av de få människor som har helt rätt inställning när det gäller hundägare och hundar, jag har sett och hört endel, så tro mig. Fortsätt att vara samma underbara värmländska Linda och fortsätt ta hand om Polly och Tyra på det sätt du redan gör :)

2010-06-13 @ 15:25:26
URL: http://annispannis.se
Postat av: bbiinaa, mitt liv i ord å bilder

förstår dej! Om dina hundar va på en tomt som tillhör din svär mor elr va de nu va så har ju inte den andra hunden rätt att komma in där?:s så då kan du jah ha dina hundar lösa efter som de är en tomt som tilhör nån!!

2010-06-13 @ 15:36:21
URL: http://bbiinaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Men herregud vad du överdriver! Det var väl inga negativa och elaka kommentarer till det inlägget? :-O Eller var det så hemskt att någon enstaka nämnde att du kunde betett dig på ett bättre sätt i situationen?

Sen tycker jag att många småhundsägare gott kunde ha bättre koll på sina hundar och sluta tillåta både det ena och det andra. Om man tittar på bilden du lagt upp tex - ser det ut som en nöjd katt? Nej, det är en katt som vill BORT! Hade det varit ok om två schäfrar jagat katten?

2010-06-13 @ 15:37:21
Postat av: carro

Linda, jag är helt på din sida. Jag förstår att det måste ha varit väldigt hemskt och att tankarna är där hela tiden på VAD SOM FAKTISKT kunde ha hänt. Jag förstår ditt tankesätt! Kram

2010-06-13 @ 15:41:52
Postat av: Destiny

Vilken läcker blogg du har :D
och den var intressant att läsa! Läs min med handlar mycket om mig och mina kändis vänner som tex Nate jones , trey songz Gorilla Zoe RayRay m.fl :) kram

2010-06-13 @ 15:48:10
URL: http://lowoncrack.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Maria: Du har uppenbarligen inte läst alla kommentarer och jag har heller inte godkänt de grövsta = ni KAN inte läsa allt som skrivits.

Ang. bilden så är det "vår" kisse (min sambo's lillasysters katt). Han, hans syster, Tyra och Polly kommer väldigt bra overens. Det är inte bara mina hundar som jagar kissarna - utan även tvärtom! Dom leker utomhus - tillsammans, tro det eller ej.

Carro: Tusen tack för det söta du! Skönt med er läsare som faktiskt förstår : )

2010-06-13 @ 15:50:32
URL: http://lindablom.se
Postat av: Sofia - Mamma till Levi

Klart man reagerar och handlar impulsivt, men du är inte ensam om att reagera så, vem hade inte gjort det? Häng inte läpp över detta någon längre stund.. njut av dagen och pussa på vovvarna dina :-)
KRAM

2010-06-13 @ 15:58:52
URL: http://sofiahivall.blogg.se/
Postat av: Karin

Det var absolut inte ditt fel. Folk som inte kan hantera sina stora hundar borde inte ha hund överhuvudtaget. Dessutom angående det att folk tyckte att du borde haft koppel på hundarna - det är ju för sjutton människan med schäfern som borde ha koppel på sin hund?!

2010-06-13 @ 16:00:35
Postat av: Mathilda

Att du ens ska behöva försvara dig! Det var ju inte du som hade dina hundar utom kontroll! Visst att de var lösa, men även om de hade varit i koppel hade ju säkert schäfern försökt ge sig på dina små. Så som jag ser det så är det ju ägaren till schäfern som gjorde fel här. Man ska inte ha sin hund lös om man inte är helt säker på att den inte springer iväg/jagar andra hundar/djur. Det var tur att inget hände denna gång! Du gjorde vad du kunde för att skydda dina hundar och jag förstår dig, man handlar ju på reflex och då blir det som det blir. Men som sagt, tur att det gick bra! Skulle vara så hemskt om något hände :( Kram!

2010-06-13 @ 16:02:05
Postat av: Hellie

Hej.
Ok, då vet jag. kram

2010-06-13 @ 16:21:17
URL: http://flyinthestars.blogg.se/
Postat av: Zandrea

En del folk har väldigt lite att göra. Om du väljer att agera som du gjorde, och sen väljer att försvara dig är det upp till dig, dom som klagar borde inte klicka sig in här över huvetaget om dom inte gillar det. Hopplöst. :S

2010-06-13 @ 16:27:16
URL: http://zandrea.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Detta skriver jag till alla f*ckers som kommenterade att allt var ditt fel! (Du får nu ursäkta mitt språk Linda, men jag blir så jävla förbannad!)

Ni alla som har kommenterat att allt var Lindas fel, varför är det hennes då? Hon gjorde ju bara som vanligt, och det har väl aldrig hänt något då!? Hur fan skulle hon kunna veta att det helt plötsligt skulle komma en hund och jaga dom!?

Jag tycker verkligen att ni är skittaskiga! Linda blev ju asledsen och sen skyller ni allt på henne! Så jävla dumma i huvudet vissa av er är! Fyfan skäms på er! :@

2010-06-13 @ 16:27:54
URL: http://mathildastigeback.blogg.se/
Postat av: . Pjumas. ♥

Läste några kommentarer och det där med att det är lag på att ha hunden kopplad gäller väl inte på egen gård?!

Dessutom är det fel att allt är ditt fel, om du har en sådan rutin att du släpper hundarna lösa för ett snabbt kiss och sedan kommer dem tillbaka så har du ju full koll på dina hundar!
Jag tycker att du gjorde helt rätt, du har även rätt till att vara upprörd. Du älskar ju dina hundar väldigt mycket!

Vet inte hur jag själv skulle reagera i sådan situation. Tycker i alla fall att den andra hundägaren i så fall skulle kunna ha bättre koll på sin hund!

Tur i alla fall att dina hundar är okej, och att du är okej!
Massa kramar!

2010-06-13 @ 17:05:52
URL: http://pjumas.blogg.se/
Postat av: Hannah

Läste precis vad som hänt. Herregud, jag förstår inte det felaktiga i ditt agerande? Det måste vara människor med noll koll på hundar som skriver sådant trams.

Tycker att du agerade HELT RÄTT! Kan inte ens föreställa mig vad jag skulle göra om en galen jycke gav sig på min hund. Och det är precis som du säger, vilken ras det är spelar ingen roll. Men när en stor hund ger sig på en liten hund kan det gå väldigt illa. Polly hade ju inte haft en chans att göra motstånd..

Nej, skit i de där kommentarerna. Du gjorde rätt Linda och du verkar vara en fantastisk hundägare!

2010-06-13 @ 17:06:05
URL: http://www.hannahjohansson.com
Postat av: Ellen M

Jag förstår inte vad vissa argumenterar för! Att det skulle vara D I T T fel verkar för mig helt sinnessjukt! Dina hundar uppför sig bra = kan vara utan koppel. Hundar som uppför sig som schäfern gjorde = koppel på! That's it!

För att sätta perspektiv: Tänk om det hade vart ett barn istället för Polly den hoppat på? Hade det då vart ditt fel som lät din unge vara ute på tomten och leka? Detta är ju precis samma sak.

Tomten ska vara en säker plats - oavsett om man är människa eller ett älskat djur.

2010-06-13 @ 17:22:04
URL: http://ellenm.blogg.se/
Postat av:

Maria: Ditt cp. Hur kan du avgöra situationen att katten vill ''bort'' enligt en JÄVLA BILD!? Född igår eller? Mongo.

2010-06-13 @ 17:25:17
Postat av: Maria

Anonym:
jävligt trevligt språk! Man kan avläsa djurs kroppsspråk även på en bild vet du? Idiot kan du vara själv!

Linda:
det är ok att publicera såna kommentarer så länge de är riktade mot andra än dig själv va?!

2010-06-13 @ 18:38:54
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Maria: Och jag har inte publicerat kritik och påhopp riktade mig mig då eller? : )

Jag tycker inte att du skall döma mig av bilden ovan. Klart att katten flyr - precis som hundarna gör när dom blir jagade av Tiger (som katten heter) eller som vi människor gör när vi blir jagade (även om vi också busar). Men R's katter och mina hundar leker väldigt bra tillsammans, så varför skulle jag inte tillåta det?

2010-06-13 @ 18:43:25
URL: http://lindablom.se
Postat av: Penny ッ

Förlåt men Maria:
Är du katten eller ?? hur kan du veta att den vill bort? Katten är större än hundarna, och katter går otroligt ofta till attack om de känner sig "hotade".
Sedan ser man även på katten att den inte vill bort, den är avslappnad. Ville katten bort skulle den helt enkelt springa ifrån de (;
Så vet du vad - du har fel, inse faktum ^^,

2010-06-13 @ 20:06:35
URL: http://pennylomfalk.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh.. Hoppas du inte tog illa upp av min kommentar. Jag syftade iaf på att man ska försöka att inte göra en stor grej av det EFTER att hunden blivit attackerad. Vid själva händelsen är det självklart att man blir livrädd (det blev jag också). Men har hört att man ska försöka vara som vanligt sedan så att inte hunden märker allt för mkt att man är stressad och därmed blir det själv. Fast jag är säker på att du agerade bra och om du inte skulle ha gjort det är det ju för att du älskar dina hundar så mycket, klart man blir vettskrämd när sånt här händer, det är svårt att kontrollera. Hoppas att jag inte gjorde dig ledsen eller upprörd för det var verkligen inte min avsikt. Vet ju själv hur hemskt det är :(. Vad gäller dem andra IDIOTERNA som påstår att DU skulle haft koppel. Hallå? Det hade ju ändå kunnat gå illa, schäfern hade ändå kunnat skada din hund. Det är ju den som skulle ha varit kopplad. Och att du skulle skylla allt på schäfern? Vad tänker folk med egentligen? Jag har aldrig läst att du "skyller" på schäfern, bara ägaren. Sen att det är schäfern som utförde själva attacken men det var ju ägaren som hade ansvaret. Aja vad jag försöker säga är att du inte har gjort någonting fel och att alla dumhuvuden därute kan knipa igen :)

2010-06-13 @ 20:26:17
URL: http://mariiemadeleiine.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag förstår din skräck över att dina fina hundar skulle kunna bli offer för en ansvarslös och respektlös ägare. Jag hoppas inte att dina hundar får men av detta och blir rädda för stora hundar! Tack för att du delade med dig av det här, det är viktigt för fler med stora hundar att få läsa av som kan hända. Jag har själv en stor hund som är väldigt lekfull och älskar att "jaga" när han leker med andra hundar, även om han inte är ett dugg aggressiv så är det ändå viktigt att jag tänker mig för och känner mig helt trygg i dom situationerna som jag har honom lös i. Vi kanske ses med våra hundar på promenadstråken i Karlstad när du flyttar hit och förhoppningsvis blir dom inte rädda när dom ser en stor hund. Lycka till med allt du gör och tack för en bra blogg!

2010-06-13 @ 21:25:13
URL: http://lindathereseandersson.webblogg.se/
Postat av: Sari-pari

LINDA MIN VÄN, Ta INTE åt dig av dumma jävla kommentarer! Klart som fan man reagerar så när man får en panikchock. Speciellt när man har stor respekt för större hundar, Polly är såpass stark i psyket så du har INTE förstört henne! och OM hon nu skulle va rädd för större hundar så tränar vi på Mollie, hon är trygg och lugn(el ja ibland iallafall:P) sen kanske hon blir som Mollie och "bara" blir rädd för schäfrar(nej jag har inget emot shäfrar!!!!! för er som skulle tro det) men det överlever hon! och återigen detdär med att man ska ha sina hundar kopplade på sin EGNA tomt, in my ass! ALDRIG att jag skulle tvinga Mollie ha koppel på mammas tomt! nej fyfän va arg jag blir! ta INTE åt dig<3<3<3<3

2010-06-13 @ 21:58:48
URL: http://saras88.blogg.se/
Postat av: Annie

Usch jag vet precis hur det är!
Det är inte lätt att veta hur man saka reagera i ett sådant chocktillfälle.
Jag själv har en stor golden, och för ett antal år sedan så var han och jag ute på morgonpromenad. Så får vi möte av en hund som jag redan visste var väldigt ilsken mot andra hundar så jag tar ut svängen lite extra när vi möter varandra.
Kändes säkert och bra då husse till hunden var ute och gick med hunden (en stakare person som kan hålla emot när hunden drar).

Men efter några meter hör jag ljud bakom mig vänder mig om och ser då denna stora hund komma emot mig och min hund. Han kastar sig på min hund och det blir ett fasligt liv. Jag bara skriker högt och helt livrädd, samtidigt som jag håller i kopplet till min hund.

Tack och lov har den andra hundens ägare reagerat snabbt och bra och innan några större skador är skedda så hinner han slita bort sin hund från min. Anledningen till att hunden kommit lös var att kopplet gått sönder.
Min hund klarade sig bra lite blodig men bara ett litet jack i ögonbrynet.
Han har inga problem med andra hundar efter det som hände.

Däremot har jag det, jag hatar att möta hundar jag inte vet vilka dem är och när jag inte känner ägaren (jag bor i en liten by)för jag vill ha stenkoll på om de har koll på sin hund.

Men ägaren till andra hunden var i alla fall mycket trevlig, pratade med mig direkt efter (även om jag inte uppfattade vad han sa) för att jag var i chock och jag var helt förstörd när jag kom hem och skulle berätta för mamma och pappa vad som hänt. Men ägaren till den andra hunden ringde även upp senare och hörde så att både jag och min hund mådde bra.

Så jag vet exakt hur du kände dig i ditt chocktllstånd. Hoppas allt är väl med din lilla hund nu :)

2010-06-13 @ 22:14:37
URL: http://anniel.blogg.se/
Postat av: fanny

usch, vilken jävla TUR att situationen inte blev värre! kunde gått riktigt illa. tyvärr så är det ju ett ämne som påverkar många, därav de hårda reaktionerna, både mot dig och "för" dig där det också gick lite överstyr om schäfern. många hundägare har fördomar, äger man en stor hund tycker man att det är det enda som ska kallas hund och små hundar är bara "små djävla råttor", medan vissa som äger små hundar tycker att alla stora hundar är otäcka mördarmaskiner (detta är givetvis inte riktat mot dig). vissa hundar av rasen schäfer kan vara riktigt för jävliga, men det finns också de som är fullkomligt underbara! och så är det ju med exakt alla raser. sen ska man inte glömma att schäfern har legat på poppis listan för hundar i flera år, och därför finns det många hundar som blivit illa behandlade och "uppfostrade".

men låt inte allt negativt tynga dig, du har dina små hundar som har klarat sig fint och det är det viktiga! detta är heller inget du har startat, du berättade att det var en aggressiv schäfer, sedan är det läsare som har kommenterat alla möjliga elaka saker om schäfrar. tror att det finns några stycken här som bör komma ihåg det, haha.

kram!

2010-06-13 @ 22:30:55
Postat av: jenny

gud vad trött & ledsen man blir på folk, när man blir överaskad av en sån hemsk händelse så står man ju för fan inte och funderar på hur man borde agera om man ser på det hela långsiktigt utan agerar direkt såklart!

2010-06-14 @ 00:00:49
URL: http://jjennnyys.blogg.se/
Postat av: emma

Jag förstår allvarligt talat inte endel människor längre. Ibland vet man inte vart världen är påväg. När man ÄLSKAR någon gör man ALLT för den. Spelar ingen roll om det är en stor eller en liten hund? Det är väl fan ta mig klart att linda reagerar precis som hon gjorde. Ni som bara klagar hela tiden, ni har alldeles för mycket fritid säger jag bara, gör något annat bra åt er fritid än att sitta och trampa ner andra. Fyfan.

Linda, stå på dig. Jag håller med dig till 100.

2010-06-14 @ 10:03:46
URL: http://tolvdagar.blogg.se/
Postat av:

Marie: Av vad jag kan avgöra av kattens kropps språk så ser den ut att lunka/trava fram och därmed ha roligt och leker. Du är en idiot! Hahahaha.. Shit... blir bara så sjukt trött på sånna människor som dig!

2010-06-14 @ 11:10:09
Postat av: Mia

Angående bilden på katten och att den ser ut att vilja bort: jag har aldrig i mitt liv sett en flyende katt se ut på det sättet. Katter med svansen rakt upp, som Tiger på bilden, är glada och lekfulla. Och jag har haft katter i många år.

2010-06-14 @ 12:06:59
Postat av: {Mammadagbok♥}

Det är inte ditt fel! Det är lätt för dom att säga att det är ditt fel för de har inte varit i din situation! Jag tycker inte du har gjort något fel! Det är ju inte så att man sätts på prövning för något sånt här! Herregud! Schäfern borde varit kopplad! Alla hundar ska vara kopplade när de är ute, jag tycker inte de behöver vara kopplade i en trädgård där de inte kan ta sig ut. Skit i dom! Du gjorde rätt för den situationen!! :)

2010-06-14 @ 13:58:39
URL: http://mammadagbok.blogg.se/
Postat av: Lillie ♥

Hahahaha gud vilken härlig bild :D !

2010-06-14 @ 14:07:30
URL: http://quiza.blogg.se/
Postat av: Alma

Har också agerat fel i sådana situationer. Trots att min hund är så stor är jag livrädd för vad som händer honom, just med tanke på att han är världens största mes!

Ja, du gjorde fel i att skrika panikartat, men det är ju en impuls i såna situationer. Har själv varit i samma situation och skrikit som en visselpipa, så ljust och panikartat.

Gör en anmälan mot ägaren, även om ni inte har fysiska men, du har ju vittnen som såg slutet av händelsen. Om sedan hunden gör samma sak emot en annan hund så finns eran anmälan där, som stärkande bevis på att det inte är första gången!
(synd bara att dem förmodligen kommer avliva schäfern.. anser jag!)
Ägaren måste förstå allvaret, du och hundarna kunde blivit allvarligt skadade! Och sen, även om du "handlade fel" så är det redan skett, går inte att ändra nu.

Det är väl klart du måste nämna vilken ras, för trots allt så skulle du ju fått den frågan av folk annars!
Men jag stör mig på alla andras kommentarer, inte ditt inlägg, ska du veta, som tröst!
Folk som har hund, oavsett storlek ska ha dresserat dem. Den enda gruppen hundägare som är förlåtna är dem som omhändertagit en hund som farit illa, då dem håller på att dressera den till att bli "vettig i skallen", så att säga.

Tyvärr finns det raser som är känsliga för andra hundars utseende och signaler, och även om vi missar miljontals av signalerna så krävs det bara en felsignal från en hund så är det ett krig igång. Tro mig, har hamnat i flera sådana under 20 år.

Om du är rädd vid hundmöten nu framåt så kanske din pojkvän kan rasta hundarna några dar och säga till dig hur det går vid ev. möten? För han är väl ändå lite mer tålig, då han inte upplevde händelsen personligen som dig.

2010-06-14 @ 15:42:11
URL: http://missgrinch.blogg.se/
Postat av: E

Nej, det var inte ditt fel, men om ni inte har ett staket runt er trädgård (som schäfern alltså inte borde kunnat ta sig över ens om ni nu hade haft ett vettigt) så borde faktiskt Tyra och Polly också vara kopplade...

2010-06-14 @ 16:17:12
Postat av: Sofia

Jag förstår dig fullt ut! Folk får hålla sin ouppfostrade hundar kopplade om de inte har pli på dem!

Jag tycker bilden i det här inlägget är störtskön! Man ser ju på katten att han inte är rädd/arg! Då hade den haft öronen tätt strukna bakåt och låg svansföring. Fast alla kanske inte vet hur en katts kroppsspråk fungerar. Dessutom är ju katten större än hundarna och kan göra långt mkt mer skada på dina hundar än vad dina hundar kan göra på katten om det nu skulle vara så att de inte kom bra överens. Skoj att de leker så bra ihop tycker jag! :)

2010-06-14 @ 16:34:24
URL: http://flashess.blogg.se/
Postat av: Ella

Jag tror att du reagerade som de flesta skulle ha gjort. Om det kommer en stor hund och attackerar så gör man vad man kan i den situationen för att skydda sin egen hund. Det är oansvarigt att inte ha hundar som gör utfall kopplade.

2010-06-14 @ 16:44:38
URL: http://ellavet.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

E: Vi har inget staket - men buskar på 1,5m runtom.

2010-06-14 @ 17:48:14
URL: http://lindablom.se
Postat av: Ema

fattar inte riktigt varför folk skulle tycka att det var ditt fel eller att du gjorde fel, det gjorde du ju egentligen inte. det hade väl varit skillnad om du hade sprungit efter schäfern och börjat misshandla den eller nåt sånt.

2010-06-14 @ 21:17:50
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/
Postat av: Smse ^^

Men om du hade haft koppel i trädgården så hade förmodligen din hund varit död? O.o Eeh.. och vad hade den andra hunden att göra där över huvud taget!? O.o Nä.. I sin egen trädgård så får man ha SIN EGEN hund HUR MAN VILL! Det var ju inte direkt så att du inte hade koll på dina..

Och så klart man blir upprörd och handlar fel när man får fullständig panik och sådär.. Då tänker man inte mer än impulsivt. Om det nu inte är något man är riktigt van vid att göra.. Logiskt? aa.. Det är ju ens bebis!!

Lämnade ju några tips ifall det händer igen - och till andra :) Det där med hur man skulle göra om någon hund kommer springandes!

2010-06-14 @ 21:54:40
URL: http://ifyouknewme.blogg.se/
Postat av: Luci

Linda, jag har haft hund så jag vet hur stark en sån kärlek kan bli. Det finns och kommer alltid finnas ägare som inte agerar speciellt snällt mot andra ägare eller andras hundar. Sen gör de sin egen hund en otjänst genom att låta den göra som den vill. Vad jag förstår så ryckte ägaren bara på axlarna och gick eller så? Du har nu lärt dig att hur säker man än känner sig kan såna här händelser inträffa. Det gick tros allt bra (det kunde gått värre). Hundar är som småbarn och man måste ibland ha ögon i nacken hela tiden. Sen får andra tycka vad de vill om ditt agerande. Ditt agerande räddade dina hundar och det var ju det viktigaste. Du känner dina hundar och vet vad som fungerar för just dem. Det är helt omöjligt att följa en mall när det gäller sånt här. Hundar är individer som fungerar på sitt egna lila sätt. Nu måste jag sluta skriva så att du orkar att läsa också :)

2010-06-14 @ 22:14:33
URL: http://luci.se/
Postat av: Linda

Det är absolut ägarens fel och inte hundens... Om en hund är elak har det nästan alltid att göra med ägarens dåliga uppfostring. Man hör så många som snackar skit om "kamphundar" men det finns snälla sådana också, bara de har rätt matte/husse =) Jag älskar alla hundar!

Och du gjorde inget fel... Man blir oftast så chockad att man inte vet vad man ska göra.

När hunden sprang efter min lilla vovve sprang jag efter för jag struntar i om det händer ngt med mig, bara inte min hund far illa. Men om man är rädd för större hundar är det inte så enkelt =/

Ta inte år dig av de elaka kommentarerna!!

Kram!

2010-06-15 @ 21:16:12
URL: http://lindaeriksson84.blogg.se/
Postat av: - | | Carro | | -

Usch, jag förstår dig..
Ta ingen skit Linda :)

En gång (jag var själv i skolan) så hade min morsa ut katterna i långt koppel (de är innekatter) på vår tomt på baksidan för att de ska kunna ligga i gräset och gosa.. plötsligt kom grannens hund okopplad (en sån där grey hound eller hur de stavas) rakt mot min ena katt..min pappa hann se snabbt och sprang och försökte ta in katten/skydda honom och eftersom vår katt var kopplad och inte kunde rymma från hunden började han riva min pappas armar av skräck, hans armar blev alldeles blodiga.. Anyway så brydde sig inte grannen alls och det var INTE svårt att se från deras fönster att våra katter var ute, de brukade bara släppa ut sina hundar för att göra sina behov själv.... se hur bra det gick. Hade inte min pappa hunnit där vet jag inte alls vad hunden gjort mot vår Måns.. :(

Tycker inte om hundägare som inte har koll..

2010-06-16 @ 01:08:35
URL: http://carolinedream.blogg.se/
Postat av: joanna

du har fått ett långt mail av mig då de blev för mkt för att skriva här:)

2010-06-16 @ 09:30:47
URL: http://bumbipower.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hur kan någon påstå att det är ditt fel att schäfern hoppade in i ER trädgård och attackerade!?
HUr kan någon säga att det är ditt fel för att du inte hade koppel i trädgården, man ska väl kunna ha sin hund lös i trädgården, jag har då aldrid haft min lilla älskling i koppel i trädgården, det är absolut inte ditt fel att på något sätt och hur kan någon påstå att du reagerade fel? MIn hund har blivit attackerad 2 gånger av olika hundar, och reaktionen man får är ju panik! Ta inte åt dig av någon som säger att du gjorde någonting fel för det har du absolut inte gjort, det är ägaren som ska skämmas i det här sammanhanget, absolut inte du!

2010-06-17 @ 12:54:28
Postat av: Amanda

Du kan ju inte allvarligt mena att du är arg på ägaren? Min hund har smitit själv en gång - JAG HAR EN SCHÄFER! Världens snällaste och gulligaste hund, som en liten hund i en stor kropp. Man blir väll precis lika skräckslagen som alla andra om hunden springer iväg?! Det kan vara vad som helst som får den att springa iväg - precis som dina hundar kan göra! Man kan inte ha järnkoll, hundar är egna varelser dom också. och att hunden var aggresiv, HEMSKT DÅLIGT ORDVAL! USCH.

2010-06-17 @ 17:45:30
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Amanda: Klart som fan jag är arg på ägaren? Varför? För att det inte är första gången hunden smiter (svärmor berättade att dom haft besök av denna hund flera gånger).

Sedan hade ägaren inte ens mage att be om ursäkt eller kolla hur det var med mig och hundarna - TROTS att min sambo berättat vad som hänt.

2010-06-17 @ 20:28:56
URL: http://lindablom.se
Postat av: kim

klart man inte hinner tänka efter i en såndär situation som du var i och tur att de gick bra för din lilla hund :) men måste du dra in min ras amstaff i det här? tycker du ska ta bort amstaff som exempel i din text!

2010-06-18 @ 17:05:29
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Kim: Varför skulle jag ta bort "din ras" amstaff ur texten? Jag skriver ju att det inte spelar någon roll vilken ras det är på hunden som attackerar, för jag klandrar inte rasen i sig! : )

Jag gav exempel på helt olika hundar - men jag smutskastar INGEN av dom. Därför tänker jag definitivt inte ta bort någonting ur min text - bara för att du vill det (och för att du råkar ha rasen amstaff). : )

2010-06-18 @ 17:12:41
URL: http://lindablom.se
Postat av: It's me

Detta hände för många år sedan, men det är såklart fortfarande lika hemskt. Mina grannar och jag har en väldigt nära relation, de är ungefär som ett par extra morföräldrar till mig. De hade i alla fall en liten hund som under en promenad blev ihjälbiten av två schäfrar mitt framför ögonen på ena ägaren. Hemskt ...

2010-06-18 @ 17:28:49
Postat av: sofie

jag håller med dig!!!
undra hur dom själva tänkt i samma siuaton.
vi har en grann katt som alltid anfaller min katt utan anledning jag blir skit rädd bara då.
älskar di blogg

2010-07-10 @ 21:15:04
Postat av: sofie

opps stavade fel på situation

2010-07-12 @ 20:11:19
Postat av: Jennie

Har själv fyra småhundar (varav en chihuahua) och jag kan bara säga att jag hade gjort precis som du i en liknande situation. Självklart handlar man inte långsiktigt när något sådant händer! Det är sjuuukt att vissa hundägare (framför allt de som har stora hundar som såklart är mer skrämmande och kan orsaka mer skada) låter sina hundar gå lösa fastän de inte har koll på de. Självklart ska man kunna ha sina egna hundar lösa i sin trädgård utan risk för att något sånt här händer!

2010-07-21 @ 01:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0