BabyBjörn

Tallrikarna, skedarna och muggarna från BabyBjörn är såååå himla bra. Vi har haft dom hemma sedan långt innan sommaren och dom används varje dag. Muggarna var perfekta att börja med när Selma skulle lära sig dricka ur glas. Står stadigt och är väldigt svåra att välta ut, dom kör vi också stenhård på fortfarande. Skedarna lagom långa och greppvänliga och tallrikarna har som gummi under att dom står på plats.
 
Läste föresten på hemsidan att tallriken är formad på det sättet för att göra det lättare för barnet att få upp maten på skeden, istället för att jaga den runt runt i tallriken - skeden är dessutom anpassad till tallriken. Nog för att jag var nöjd innan det, men oj vad smart ! Tips tips på året 2015's första dag : )
 
Finns i massor av fina färger hos bland annat Jollyroom.
8
Ellen

Både smart och jättegulligt verkligen! :-)

marycaroline.blogg.se

Åh, vilka fina :) Och så smart att tänka på funktionaliteten också :)

Anna

svåra att VÄLTA ut ja. men min son då som HÄLLER ut allt, ur pipmugg eller vanlig mugg spelar ingen roll, det ska droppas på maten, bordet etc o han ger sig INTE.

Svar: Han kommer ju lära sig dricka ur glas han också framöver : ) Blev du provocerad av det här inlägget? Verkar aningens upprörd i ditt skrivande : )
Linda Blom

Anna

provocerad? nää var inte så jag menade :) bara lite frustrerad över min son :D som måste hälla ut allt hela hela tiden :P han KAN ju dricka men det ska sölas så mycket som möjligt. ibland häller han in vatten/mjölk i munnen och låter det rinna ut istället för att svälja... gaaahh...

Svar: Det är nog bara en fas skall du se : ) Finns ju trots allt pipmuggar med droppskydd o.s.v. också under tiden. Spottar han ut allting hade jag plockat bort muggen : )
Linda Blom

Anna

ja man får ju plocka bort ibland men han måste ju få att dricka också, hehe :)

A

Hej hej!
Jättefin blogg!
Har du systemkamera eller kompaktkamera?
Kolla gärna in min blogg där jag har massor med foton jag tagit, dikter jag skrivit själv, tips, bokförsäljning (barnböcker bl.a) och inlägg om livet i allmänhet.

/A

shazi

skön blogg,

Jossan

Inte för att stressa dig Linda, men när dras vinnaren av Troll sängen? :) är ju sååå taggad! :D